This is truly extraordinary.

The BBC has admitted it used the ‘wrong’ footage of Jeremy Corbyn in its reporting of his reply to the government budget yesterday:

But the BBC only admitted the ‘mistake’ after it was pointed out by social media users that Jeremy Corbyn was wearing a different coloured tie:

How is it even possible for supposedly professional journalists to use a clip from a completely different budget?

The BBC has announced their ‘error’ on Twitter but of course, it is too late now, as millions of people will not have seen the opposition’s real reply to yesterday’s important budget announcement.

This ‘mistake’ from the BBC comes just days after it was revealed the BBC is using a supposedly independent fact-checking organisation which is funded by the government, big business and even the Daily Mail:

BBC use ‘independent’ organisation funded by Daily Mail and UK government as fact checkers

bbc corbyn budget gaffe